Koning Karelpad 12
3813 HC Amersfoort
Visie
Op onze school staat het ontwikkelen van eigenheid en zelfbewustzijn van onze leerlingen voorop. Dit helpt hen hun talenten en vindingrijkheid te ontwikkelen. Ze verwerven kennis en vaardigheden om, binnen kaders, eigenaarschap te nemen in hun ontwikkelproces. De leerlingen doen dit in een uitdagende en uitnodigende leeromgeving en een veilig pedagogisch en onderwijskundig klimaat. Ons team doet dit samen met de leerlingen, ouders/verzorgers en in verbinding met de omgeving. Wij houden hierbij rekening met de verschillen binnen onze school. Op deze manier willen we een hoge mate van betrokkenheid van de leerlingen op de wereld om hen heen realiseren. In het hier en nu en ook voor in de toekomst.
Missie
Vanuit onderwijskundige uitgangspunten:
- werken we vanuit heldere doelen en doorgaande leerlijnen;
- besteden we extra aandacht aan taalvaardigheid en taaltoepassing;
- groeien de leerlingen op met vaardigheden en kennis voor de toekomst en passen dit toe binnen alle aangeboden leergebieden;
- bieden we een lesprogramma waarbinnen de leerlingen verschillende talenten en hun vindingrijkheid kunnen ontwikkelen.
Dit doen we binnen een organisatie waar:
- iedereen werkt vanuit dezelfde visie;
- duidelijke regels en afspraken gelden die zorgen voor structuur;
- de leerlingen samenwerken zodat leren van en met elkaar vanzelfsprekend is;
- we vanuit vakmanschap van de teamleden werken en zetten onze medewerkers hun talenten en kwaliteiten optimaal in en blijven zij deze ontwikkelen.
Dit doen wij in een omgeving:
- waar leerlingen, ouders/verzorgers en school samenwerken;
- waar de katholieke identiteit herkenbaar is in normen en waarden en we samen deelnemen aan vieringen;
- waar de lokalen, gezamenlijke ruimten en buitenruimte uitnodigen tot ontwikkeling;
- waar we inspelen op de steeds veranderende samenleving;
- waar de school een afspiegeling is van de maatschappij om ons heen.
Bij het verlaten van Talentum:
- hebben onze leerlingen basiskennis en vaardigheden geleerd die nodig zijn om zich verder te ontwikkelen;
- hebben we onze leerlingen handvatten gegeven om samen te leven en samen te werken;
- nemen onze leerlingenverantwoordelijkheid en zijn ze zelfredzaam;
- hebben onze leerlingen zelfvertrouwen, zelfreflectie en zelfkennis;
- zijn onze leerlingen voorbereid op een snel veranderende maatschappij.